sex, glamour & tjejserier är det som gäller

åh, Sex and the city filmen som har premiär den 21 juni är ju sjukt efterlängtad. Det är nu 10 år sedan premiären av tv-serien, och nu släpps en film. Återstår att se om det blir flipp eller flopp? jag tror lätt att det blir flipp iallafall. I filmen bär de fyra vänninorna hela 80 olika outfits var. Som tillsammans med alla smycken är försäkrade för 125 miljoner kronor.

Tjejserier om både små och stora flickors lyxliv på Manhattan är en stor succé, det spelar väldigt mycket på tittarnas vilja att leva i en dröm. Vilket gör att man fortsätter titta, och serien blir en succé.
Min favorit serie just nu är just sådan, Gossip Girl. Man sätter sig in i en slags drömvärld, och under hela programmets gång lever man i den. Att drömma sig bort för en stund kan vara skönt, bara man lär sig skilja på dröm och verkligheten.

Två nya tv-serier med samma stuk är Lipstick Jungle och Cashmere Mafia. Tv3 har köpt in båda dessa serier och de kommer att börja visas 2009. Cashmere Mafia vill nå en lite äldre åldersgrupp, men samtidigt behålla alla de yngre tittarna.


image68

Kommentarer
Postat av: Annelie

Är det 21:a juni den har premiär? Läste i någons blogg att det var 30:e maj? Nu blir jag förvirrad ;P

2008-03-19 @ 16:50:27
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Emelie

ja, jag läste också att det var i slutet av maj nångång. men på sf.se står det 21 juni ;)

2008-03-19 @ 19:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0