Bikini ångest?

Som alla vet om (borde göra iallafall) så är det ju snart sommar, vilket innebär bikinisäsong. Jag har inte köpt någon bikini ännu, men det är absolut hög tid att göra det nu, innan allt tar slut. Iallafall om man nu är ute efter de där billiga alternativen, H&M te.x. Vilket känns lite mer prisvärt, eftersom man då kan köpa flera istället för en dyr. Men det är alltid lika jobbigt att köpa bikini, när man står där i provrummet och bara känner sig blek och ful. Och blir alltid lika arg över tanken "Varför började jag inte träna tidigare?", istället för den där stress träningen man kör med de sista veckorna på vårenkanten. Usch!
En sak jag har lärt mig är iallafall att man inte ska jämföra sig med de där fejkbruna, retuscherade bikinimodellerna. För det är inte många människor som faktikst ser ut så. Så tyck istället om dig själv, och din kropp. För det finns alltid något som du älskar med din kropp, det gäller alla.
Tänk på det, när du står där i provrummet.

Här kommer iallafall några av mina budget favoriter - alla kommer ifrån H&M.

image292  image293  image294
image295  image296  image297
Jag har inte riktigt bestämt vilken/vilka, jag vill ha .. Men i början av sommaren ska jag satsa på en enkel, enfärgad och lite senare i sommar när man fått en sån där fin solkysst kropp blir det en mönstrad bikini. För ja, det är faktikst lite snyggare då. Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0